Alles is geregeld! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Kerstin Veenhuis - WaarBenJij.nu Alles is geregeld! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Kerstin Veenhuis - WaarBenJij.nu

Alles is geregeld!

Door: akveenhuis

Blijf op de hoogte en volg Kerstin

14 Juni 2011 | Nederland, Deventer

Welkom lieve mensen,
dit zal het eerste verslag zijn op deze website en hopelijk zullen er nog meerdere volgen!

Over 77 dagen vertrek ik met Nadine naar Budapest om daar te gaan studeren in het kader van onze minor aan Saxion Hogere Hotelschool. We gaan daar studeren aan de Budapest Business School.

Inmiddels is er natuurlijk al heel veel geregeld, papierwerk ingevuld en opgestuurd, heel wat Engelse mailtjes heen en weer gegaan over het world wide web en heel wat zuchten geslaakt over die gigantische papieren rompslomp die er blijkbaar voor nodig is.

We hopen natuurlijk dat een half jaar Budapest dit allemaal waard was, maar dat kan ik pas eind januari vertellen!

Gelukkig is, naar mijn weten, op dit moment alles voor elkaar, Nadine en ik hebben een prachtig 4-persoonsappartement gevonden in het centrum van Budapest, (we zijn er net achter gekomen dat onze school een straat verder ligt, lucky us! En het ligt in het meest gewilde district van Budapest, aldus een stadsbewoonster :D ) de vakken zijn uitgekozen en goedgekeurd, wij zijn goedgekeurd door Saxion om te vertrekken (cijfers laten zien, vele motivaties schrijven, bla bla bla), de Budapest Business School (hierna te noemen BBS) heeft ons ook geaccepteerd en onze vakken goedgekeurd, verschillende verzekeringen zijn afgesloten of gewijzigd, mijn kamer heb ik onderverhuurd aan een meisje uit Budapest, onze studenten-OV-jaarkaart is opgezegd, we hebben een Erasmusbeurs aangevraagd en niet geheel onbelangrijk: het vliegticket is geboekt! (voor de geïnteresseerden: wij vliegen dinsdag 30 augustus rond 17:00 uur vanaf vliegveld Weeze!)

Een boel voorbereidingen, die ons af en toe het bloed onder de nagels vandaan haalden, vooral die ene morgen dat Nadine en ik het hele Saxion in Deventer hebben moeten aflopen om wel 3 stempels en een paar handtekeningen te kunnen krijgen. Niemand, maar dan ook niemand, scheen te begrijpen wat we wilden en ook niemand wist wie de verantwoordelijke daarvoor zou kunnen zijn.

Uiteindelijk met een paar vriendelijke glimlachjes ("Mens, zet nou maar gewoon een stempel en een nephandtekening, dan bent u ook van ons af.") hadden we alles dan toch voor elkaar. Op de post naar Budapest en nu maar wachten/hopen op antwoord!

Yes! Heb er zo'n zin in! Nu maar hopen dat de vriendschap tussen Nadine en mij kan blijven bestaan, hahaha :P

  • 14 Juni 2011 - 13:42

    Aanstaand Huisgenoot:

    Yes!!
    Leuk verhaal over het papierwerk, het was echt een gedoetje, haha!
    Groetjes!!

  • 14 Juni 2011 - 18:18

    Joanne:

    Kers, wat avontuurlijk: je gaat alweer naar het buitenland om te studeren..vet cool! (Ik voel me heel saai ineens...) Ik weet dat ik het de vorige keer ook heb gezegd: maar het zou echt gaaf zijn om je daar te bezoeken (zie ik jou ook nog eens, is dit jaar pas 1x voorgekomen). Ik wens je nu in ieder geval alvast heeeeel veel succes met alles wat je nog moet regelen en met de reis en heeeel veel plezier daar! xxx

  • 14 Juni 2011 - 18:32

    Joyce:

    Meid, ik ga je volgen zoals jij mij 2 jaar geleden gevolgd hebt:D Veel plezier daar met zijn tweetjes en ik ga jullie ontzettend missen!!!
    Liefs!!

  • 14 Juni 2011 - 19:58

    Mama:

    Fijn, dat alles geregeld is.
    Moet je wel regelmatig iets schrijven. Heb ik lekker wat te lezen en mis ik je niet zo!
    Liefs en ik wens jullie veel plezier met studeren.

  • 14 Juni 2011 - 21:03

    Eduard En Yvonne:

    Ha Kerstin, we zullen je natuurlijk volgen. Ook leuk om het verhaal van de andere kant te horen dan van Nadine. We zijn benieuwd hoe het samenwonen jullie bevalt. We komen zeker een keer jullie goulash proeven.
    Hartelijke groet.

  • 15 Juni 2011 - 08:19

    Manon & Familie:

    Heee zusje !
    Viel spass daarzo!
    Wij komen je in de herfstvakantie opzoeken en dan moeten we Brent zijn pre-1-party maar vieren daar! Haha...
    Geniet ervan, dit soort rare dingen doe je niet vaak.... Maar zorg wel dat je heelhuids zonder fratsen thuis komt!
    Dikke knuffel van je zus, je zwager en petekindje! <3

  • 15 Juni 2011 - 18:03

    Willemien:

    wat fijn dat alles al bijna geregeld is. ik wens jullie heel veel leer plezier,en geniet er van. zal proberen je te volgen. grt van mij willemien w

  • 23 Augustus 2011 - 05:57

    Leon :

    aaaaaahhh.. Je laatste weekje in Nederland is begonnen. Ik zie er best wel tegenop om je zo lang te moeten missen. Gelukkig kan ik regelmatig jou kant op komen. Succes met de laatste voorbereidingen en als ik kan helpen hoor ik het graag. In ieder geval alvast veel plezier en succes.

    Ik hou van je en zal je missen lieverd!

    Xxxxxxxxxxxx

  • 23 Augustus 2011 - 07:34

    Irene:

    hee kuuk'n ;) ..
    Nou zeg, dat gaat dan opeens best wel raps..
    heel veel succes @ budapest!! ...lekker van genieten.. geen gekke dingen doen...
    hihi ik las alwel dat Leon ook nog fijn op bezoek komt.. helemaal super toch :D

    iig heel veel succes en tot snel dan maar weer!!

    xx irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Study Abroad

Recente Reisverslagen:

06 December 2011

Nog maar 11 dagen!!!

14 November 2011

De laatste vijf weken!

27 Oktober 2011

Een heleboel gebeurd..

06 Oktober 2011

5,5 week in Budapest!!

27 September 2011

Een hele maand alweer in Budapest!
Kerstin

Vanaf 30 augustus ga ik samen met Nadine studeren in Budapest aan de Budapest Business School. Dit allemaal in het kader van onze minor aan de Saxion Hogere Hotelschool. Ik heb er zin in! Via deze website hou ik jullie op de hoogte van alle hoogte- en dieptepunten voor, tijdens en na het verblijf in Budapest!

Actief sinds 14 Juni 2011
Verslag gelezen: 20824
Totaal aantal bezoekers 88089

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 December 2011

Study Abroad

Landen bezocht: