Dag 1 Boedapest!!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Kerstin Veenhuis - WaarBenJij.nu Dag 1 Boedapest!!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Kerstin Veenhuis - WaarBenJij.nu

Dag 1 Boedapest!!!

Door: akveenhuis

Blijf op de hoogte en volg Kerstin

31 Augustus 2011 | Hongarije, Boedapest

Jaaaaaaa, het eerste mooie ‘Waarbenjij.nu’ verhaaltje van mij!!!
Gistermiddag zijn Nadine en ik dan eindelijk vertrokken naar de zon… Jaja, het is hier wel goed weer en hoe! 30 graden en dat nog minstens twee weken! Dikke puh!!
Maar goed, daar stonden we dan, huilend op vliegveld Weeze met een groot afscheidscomité van familie en vrienden van Nadine en van mij. Heel leuk om ze te zien zwaaien terwijl het vliegtuig weg taxiede.
Ruim op tijd zijn we geland in Budapest en nadat we onze koffers van de band hadden gehaald, hebben we geld gepind (ieders 40.000 HUF, da’s ongeveer 150 euro) en toen hebben we gauw een broodje gegeten om vervolgens de taxi in te stappen.
Die bracht ons naar Falk Miksa Utca en daar zagen wij de eigenaren van ons appartement al op het terras zitten. Na een lekker wit wijntje zijn we naar het appartement gegaan en dat viel ons niks tegen! We hadden natuurlijk al foto’s gezien op internet, maar die waren nogal vaag, maar gelukkig is het appartement netjes en schoon. Nadine slaapt op een vide in de keuken – de plafonds zijn hier een dikke 4 meter hoog, dus het kan prima – en ik slaap een kamer verder op. Dat is niet echt een slaapkamer, maar meer een verbindingsruimte, want het komt uit in de badkamer en de woonkamer. En ook ik slaap op een vide. Gelukkig goede matrassen, dat vindt mijn arm wel fijn!
Het appartement ligt echt op een supermooie locatie. Om de hoek is de Donau met het beroemde Margareth-island, maar daarover later meer. We zitten gewoon midden in het centrum en als we de andere kant de hoek omgaan, zijn we bijna bij school, maar dat gaan we morgen ontdekken ;)
Verder hangt het hele huis vol antiek, want daar is die man blijkbaar gek van. Het zijn allemaal schilderijen van voor de oorlog van zielig kijkende mensen, donker en somber. Wij vinden er niks aan. En verder staan er overal familiefoto’s van de eigenaren, maar die hebben we gauw weggeruimd of een andere foto voorgezet, dus nu hangt Brent heel blij bij ons in de keuken en staan mijn ouders op het aanrecht.. ;) (sorry Evelien, mocht je dit lezen, we ruimen alles weer op!)
Gisteravond hebben we ook al twee buren ontmoet, een Hongaarse dame die morgen met ons naar een internetwinkel gaat en een Duitse vrouw die toevallig ook de hotelschool heeft gedaan in Bayern.
Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan en hebben we eerst ontbijt gehaald bij een supermarkt hier tegenover. Helaas zijn de prijzen niet zo laag als wij verwacht hadden en soms zelfs duurder dan thuis, dus we kijken nog een beetje rond naar andere supermarkten, maar we hebben tot nu toe eigenlijk alleen maar van die vieze buurtsupertjes gevonden met van die vooroorlogse pruttel.
Na het ontbijt zijn we de omgeving gaan verkennen en kwamen we terecht in een heel groot overdekt winkelcentrum. Daar gauw even met Wifi geSkyped met mama via mijn iPad en even de laatste Twitterberichten gekeken. Verder niet veel bijzonders gedaan, behalve een lekkere wrap eten en de nodige boodschappen, zoals shampoo, wc-papier en afwasmiddel.
’s Middags hebben we onze bikini/badpak aangetrokken en zijn we naar de Donau gelopen om via de brug naar het Margareth-island te gaan. In de Lonely Planet hadden we gelezen dat je hier veel kunt zwemmen, dus wij op zoek. Het mooie eiland ligt midden in de Donau en is 2,5 kilometer lang en vol bossen, paden, weilanden en een aantal sportfaciliteiten. Trouwens, de Donau is ook prachtig en je kijkt heel mooi naar het Pest-gedeelte. Maar goed, na een heel stuk lopen, zoeken en omlopen vonden we eindelijk wat we zochten; een gigantisch groot openluchtzwembad!!!!
Daar hebben we lekker in het water gezwommen en in het gras liggen lezen, dan wel slapen. Om kwart voor vier stonden we op het punt om terug te gaan naar het appartement toen er een soort van alarm afging. Daarna een hoop geschreeuw en lawaai, dus wij keken maar eens om ons heen en toen bleek het saaie baantjeszwembad ineens een gigantisch golfslagbad te zijn geworden met superhoge golven! Dus wij niks meer aantrekken van ons argument om niet meer te gaan zwemmen, omdat we net waren opgedroogd, en hup het water in. Net zo mooi! Die golven gingen echt heel hoog!
Het duurde helaas maar tien minuten en daarna zijn we toch huiswaarts gekeerd. De heenweg was toch wel wat tegengevallen met al dat lopen en op het moment dat wij het zwembad uitstapte, stond de bus voor het gebouw. Wij snel die bus inspringen en toen hebben we heeeeeel fijn zwartgereden tot het begin van het eiland. We zagen niemand betalen, dus we hopen maar dat het een gratis pendelbus van het eiland was.
Nu heb ik net lekker gedoucht en zodadelijk gaan we beslissen wat, waar en wanneer we gaan eten. We hebben al veel restaurantjes in de buurt gezien, maar nog geen grote supermarkten, dus voor mij is de keus van vanavond duidelijk… :P Nu Nadine nog.. We genieten er nog maar eventjes van, want volgende week begint het schoolleven weer!
Nou mensen, bedankt voor het lezen en tot de volgende keer maar weer!!! En als je je verveelt, kom langs in het mooie Budapest!!!
Oja, een paar jaar geleden ben ik met mijn familie ook al eens op vakantie geweest in Hongarije en toen hadden we aan het Balatonmeer ‘Baumkuchen’ gegeten en die hadden ze bij het zwembad ook!!! Net zo lekker, heb nu nog een heel stuk met kaneel en suiker!! En het is nog net zo lekker als ik me herinner!!!!
Xx Kerstin

  • 31 Augustus 2011 - 17:54

    Manon:

    Ik ben VET jaloers!
    Ik wil ook MOOI weer!
    Ik wil ook in een buitenbad ZWEMMEN!
    En vooral ik wil ook BAUMKUCHEN!!
    Weet je hoe lekker??!
    Nouja... Veel plezier zusje! (en natuurlijk Nadine)

    Liefs, je zus

  • 31 Augustus 2011 - 18:38

    Susan:

    Hej Kerstin,

    super veel succes en plezier in Boedapest! Maak er een leuke tijd van samen met Nadine en ik ga jou verhalen ook zeker volgen.

    xx Susan

  • 31 Augustus 2011 - 18:51

    Hilde Koskamp:

    Ha Kerstin,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik was gelijk met je meegegaan in dat goflslagbad! Heel veel plezier en ik blijf je volgen vanuit Oeganda!

    Groeten Hilde

  • 31 Augustus 2011 - 21:59

    Mama:

    ja ,ja en wij zitten hier zielig ,koud in de regen zonder de lekkere baumkuchen.

    Maar wel lekker gewandeld en met Anja en Sabine en 1 wijntje gedronken.

    Nu nog eventjes vakantie houden is prima, volgende week goed je best doen en netjes opletten!!


  • 01 September 2011 - 06:41

    Joyce:

    Hi meid!
    Het klinkt allemaal al weer super! Veel plezier nog en geniet van het mooie weer, als het goed is krijgen wij nu ook een paar dagen mooi weer:D
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Study Abroad

Recente Reisverslagen:

06 December 2011

Nog maar 11 dagen!!!

14 November 2011

De laatste vijf weken!

27 Oktober 2011

Een heleboel gebeurd..

06 Oktober 2011

5,5 week in Budapest!!

27 September 2011

Een hele maand alweer in Budapest!
Kerstin

Vanaf 30 augustus ga ik samen met Nadine studeren in Budapest aan de Budapest Business School. Dit allemaal in het kader van onze minor aan de Saxion Hogere Hotelschool. Ik heb er zin in! Via deze website hou ik jullie op de hoogte van alle hoogte- en dieptepunten voor, tijdens en na het verblijf in Budapest!

Actief sinds 14 Juni 2011
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 88086

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 December 2011

Study Abroad

Landen bezocht: