Drie weken in Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Kerstin Veenhuis - WaarBenJij.nu Drie weken in Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Kerstin Veenhuis - WaarBenJij.nu

Drie weken in Budapest!

Door: akveenhuis

Blijf op de hoogte en volg Kerstin

20 September 2011 | Hongarije, Boedapest



Lieve trouwe volgers van mijn fantastische verhalen over het mooie leven in Budapest,

Het is dinsdag 20 september en ook al was het vanmorgen wel erg fris, op dit moment is het weer lekker 25 graden en de vooruitzichten zijn nog steeds goed! 30 graden gaat voorlopig niet meer gehaald worden, maar daar klaag ik ook niet over.

Nog drie nachten en dan komt mijn lieve Leon me bezoeken! Ik zie er naar uit om hem te laten zien waar ik nu al drie weken zit, wat ik doe, wat ik eet en wat er allemaal hier te zien is! Ik heb hem erg gemist, dus ik ben blij dat hij zo gauw komt!

Het doordeweekse leven wordt hier nu vooral bepaald door school. We hebben nu –op 1 les na- alle lessen gehad die we zullen gaan volgen de komende weken en op zich zijn Nadine en ik er wel tevreden mee. De meeste lessen zijn goed te doen, als de docent tenminste fatsoenlijk Engels spreekt, en de examens vallen volgens mij ook wel mee.

Het ziet er naar uit dat de voor Kerstmis echt klaar zijn, dus waarschijnlijk komen we 6 weken eerder thuis. Helaas hebben we wel een huurcontract tot 1 februari. We hebben al nagevraagd of er misschien iets geregeld kan worden, maar onze verhuurders wezen ons terecht op ons contract. Wel willen ze proberen of ze het nog kunnen verhuren, maar dat zal wel moeilijk gaan worden, omdat het in januari valt. Dus als er toevallig nog mensen zijn die een weekje in de kerstvakantie in een leuk 4-persoonsappartement in het bruisende centrum van Budapest willen verblijven? Let me know! De stad is erg mooi en romantisch, veel te zien en veel te beleven. De vliegreizen zijn niet duur en over de huur kan natuurlijk onderhandeld worden ;)

Verder afgelopen week veel post gekregen, waaronder een lief pakketje van mijn lieve petekind Brent. Daarin zat een konijnsleutelhanger en die zit nu aan mijn tas. Brent heeft dezelfde. Daarnaast een lief kaartje en een mooie tekening. Zijn allereerste! Dus die hangt nu heel mooi naast mijn bed, zodat ik er naar kan kijken.

Helaas kunnen Manon, Evan en Brent niet naar Budapest komen als ik hier zit en dat vond ik erg jammer, omdat ik Brent dan zo’n tijd moest missen. Vooral ook omdat zijn eerste verjaardag in deze paar maanden valt.
Natuurlijk kan ik zijn eerste verjaardag niet missen, maar ik wou even afwachten hoe het zit met school en hoeveel lessen ik zou mogen missen. Nu blijkt dat ik een aantal lessen mag missen, dus ik heb een vliegticket naar Nederland geboekt! 28 oktober vlieg ik naar Eindhoven toe en 1 november vlieg ik ’s avonds weer naar Budapest. Zo kan ik het familieweekend van de familie Jacobs mee maken en op dinsdagmorgen samen met Brent zijn eerste kaarsje uitblazen!

Ik was zo blij en ik wou eigenlijk meteen de telefoon pakken en mijn zus bellen, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik heb een kaart gekocht met daarop instructies voor Brent (en Manon). Ik heb voor Brent een e-mailadres aangemaakt: verrassingvoorbrent@hotmail.nl en het wachtwoord in de kaart geschreven. Naar dit e-mailadres heb ik mijn vluchtschema gemaild. Ik had de kaart afgelopen vrijdag gepost en gisteren, maandag, is de kaart aangekomen!

Manon was helemaal blij, Brent beseft er vast nog niks van, maar ik ben heel erg blij dat ik op zijn verjaardag kan komen. Ik mis dat kleine ventje best wel!!!

Verder nog wel een hoop leuke dingen meegemaakt afgelopen weekend. Vrijdags was onze schoonmaakdag en dat hebben we dus ook maar gedaan. ’s Middags stond er een Donaucruise met de Erasmusstudenten op het programma. We gingen met zijn allen op een grote boot varen over de Donau en ondertussen was er een soort van high tea met sandwiches en kleine zoete gebakjes. Het was heerlijk op het water en het uitzicht was erg mooi.
’s Avonds zijn we uit eten geweest in West End, een groot overdekt winkelcentrum in de buurt.

’s Zaterdags was het echt bloedjeheet. We hebben ’s morgens boodschappen gedaan en de rest van de middag was het buiten echt niet meer om uit te houden. Rond 16:00 uur vond ik toch dat we er even uit moesten en toen stelde ik voor om naar het Heroes Square te gaan, dat moest een mooi beroemd plein zijn met allemaal standbeelden enzo. Dus wij daarheen met de bus en daar aangekomen bleek dat er wat te doen was. Het hele plein stond vol stellages en er bleek een soort van paardenrennen aan de gang te zijn. Het was er aardig druk. Om het plein heen was een gigantisch grote braderie met allemaal kramen met Hongaarse handgemaakte spulletjes en veel eet- en drinkkraampjes. Ontzettend gezellig en we keken onze ogen uit! Veel leuke dingen gezien! Echt toevallig dat we daar terecht kwamen!

En toen was het alweer zondag. Deze dag was ook erg warm, dus we hebben lekker in het park gehangen, gelezen, gelegen en geslapen. Eigenlijk wilden we ’s middags naar het chocoladefestival heen dat bij het Budakasteel gehouden werd, maar het was te warm voor chocola, dan smaakt het nergens naar, dus dat hebben we laten schieten. ’s Avonds ben ik nog een blokje om geweest, omdat we geen vlees meer in huis hadden. We haalden altijd vlees voor de hele week, maar dat was allemaal niet zolang houdbaar, dus dat doen we niet meer, maar nu hadden we wel vergeten om vlees voor de zondag te kopen! Stom!

Helaas was er geen supermarkt meer open op dat tijdstip, op zich logisch, maar ja, we zitten in een grote stad, dus ik had nog een beetje hoop.. maar helaas.. Dus er zat niks anders op dan Chinees te halen! Er zit hier een kleine Chinees in de buurt en voor 3 euro heb je een hele maaltijd. De keuze is niet heel groot, maar het smaakt echt zo lekker!! Helemaal niet goed om te weten ;)

Maar goed, toen was het weekend alweer voorbij en begon gisteren de schoolweek weer met Hungarian History and Culture. We zijn met onze klas naar het parlement gelopen en onderweg vertelde onze docent over de verschillende standbeelden die we tegen kwamen. Was op zich wel interessant, al was het misschien wat te warm om rond het middaguur in de brandende zon te slenteren.

Afijn, dat was weer onze week in een notendop!

We vinden het trouwens heel leuk om post te ontvangen! Weten jullie ons adres nog? Nou, bij deze dan:

Nadine en Kerstin
Falk Miksa Utca 13, 3a
1055 Budapest, Hungary

Viszonlátásra!

  • 20 September 2011 - 17:45

    Renée:

    Echt helemaal leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen!! Kennelijk heb ik deze zomer de charme van Budapest echt gemist want als ik jullie zo hoor is het er toch echt wel hartstikke tof! Geniet er goed van!! Liefs uit kouwelijk NL :s

  • 20 September 2011 - 19:31

    Manon En Haar Mannen:

    O, meeeeen! FRIS NOEM JE DAT.... Hier kun je er minstens 10 graden vanaf halen... De kachel aan...dikke trui en warme chocomelk.... Brrrr.... Ik wil ook zon!
    In ieder geval: IK VIND HET SUPER TOF DAT JE OP BRENT ZIJN VERJAARDAG KOMT! Helemaal hieperdepieper...
    En er komt post jullie kant uit!

    Liefs van ons...

  • 20 September 2011 - 19:39

    Mama :

    ja , net wat Manon zegt hier is het fris. De kachel aan, dan is het lekker.
    De Canadesen zij d'r in d'r uit geweest die hebben even goeien dag gezegd.
    maar wel een grote fles maple siroop mee gebracht. Hmmmmmm.
    Leon zullen we morgen even vol gehaktballen duwen .(Kan die even vooruit de komende dagen) Dan wens ik jullie een fijn lang weekend!!
    Knuffel van je mama

  • 23 September 2011 - 16:54

    Gerard En Wilma:

    Leuk om je verhalen te lezen Kerstin, je hebt het zo te lezen reuze naar je zin!!!
    Groeten Gerard en Wilma

  • 26 September 2011 - 11:16

    €rna:

    Wat temperatuur betreft had je hier in de Achterhoek kunnen blijven.
    We hebben een prachtige 'oldewievenzommer'. Nu maar hopen dat de herfstvakantie kwa weer niet tegenvalt. Verder geen nieuws, behalve dan dat de politiek zich niet kan gedragen. 'doe ff normaal man' 'doe jij ff normaal' Wilders versus Rutte. Er zijn al t-shirts te koop met deze geweldige tekst.
    Nouja....... groeten vanuut de zonnige weide

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Study Abroad

Recente Reisverslagen:

06 December 2011

Nog maar 11 dagen!!!

14 November 2011

De laatste vijf weken!

27 Oktober 2011

Een heleboel gebeurd..

06 Oktober 2011

5,5 week in Budapest!!

27 September 2011

Een hele maand alweer in Budapest!
Kerstin

Vanaf 30 augustus ga ik samen met Nadine studeren in Budapest aan de Budapest Business School. Dit allemaal in het kader van onze minor aan de Saxion Hogere Hotelschool. Ik heb er zin in! Via deze website hou ik jullie op de hoogte van alle hoogte- en dieptepunten voor, tijdens en na het verblijf in Budapest!

Actief sinds 14 Juni 2011
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 88030

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 December 2011

Study Abroad

Landen bezocht: